Handan...

4 Kasım 2014 Salı

| | |
           
 
 
 
              Uzun yıllardır Ayşe Kulin okuyorum. Çok severek hem de... Bunu da anneme borçluyum , hayatımdaki birçok güzellik gibi. İlk o tutuşturdu elime Nefes Nefese'yi ve Ayşe Kulin ile tanışmamı sağladı. Sonra sıra sıra tüm kitaplarını okudum. Her birinde Ayşe Kulin'e biraz daha hayran olarak. Beni tanıyanlar bilir. " Ayşe Kulin duvar yazısı yazsa okurum. " derim hep şaka ile karışık. Eksiksiz bir Ayşe Kulin arşivim var ki çok kıymetlim. "Ben bi türlü kitap okuyamıyorum , akıcı bir kitap bulamadım ." diyen birçok kişiye tavsiye hatta hediye etmişliğim vardır Ayşe Kulin kitaplarını. Okumayı sevdiren , bunun yanında ülkemizin belli bir dönemine ait geçmişini öğreten, akıcı dili ile zorlamayan , yormayan bir yazar Ayşe Kulin .
 
 






          Gizli Anların Yolcusu ile tüm okuyucularını olduğu gibi beni de şaşırttı evet. Alıştığımız Ayşe Kulin tarzının dışında bir konu ile çıktı bir anda karşımıza. Sonra Bora'nın Kitabı , sonra Dönüş ile devam etti bu farklı konu , karakterler. Bu anlamda bir çok okurdan nedense! olumsuz eleştiriler almaya başladı. Başka konu mu yokmuş? Ticari kaygı ile yazılmışmış vs vs . Yabancı bir yazarın yazdığı konusu birbirinin devamı olan aynı karakterlerin olduğu  bir sürü kitabı alıp bayıla bayıla okuyan insanım, neden söz konusu bir Türk yazar olunca böyle bir hassasiyet içine girdi acaba çok merak ediyorum. Şimdi son kitabı Handan çıkınca iyice ayyuka çıktı bu hassas okuyucu ! profili. Neymiş efendim artık birilerinin bu konunun sıktığını yazara söylemesi gerekiyormuş. Halide Edib'i neden bu işe karıştırıyormuş falan filan.Yapmayın bunu lütfen yapmayın.
 
        Burada kimseyi ,hiçbir şeyi savunuyor değilim. Kaldı ki benim savunmama ihtiyacı da yok yazarımızın. Sadece kişisel fikrim burada sizlerle paylaştıklarım. Benimle aynı fikirde olmak zorunda değilsiniz. Konu bizim yazarlarımız olunca çok kolay harcıyoruz çok acımasız oluyoruz nedense. Kendi kültürümüzden beslenen bir yazar söz konusu. Üstelik birçok kişiye okumayı sevdirdiği gibi koca bir gerçek varken ortada. Bir araba laf ettim yine ama söz konusu Ayşe Kulin olunca tutamadım kendimi.






 
 
 
           Gelelim Handan'a ... Handan'ı zaten tanıyoruz biz Gizli Anların Yolcusu , Bora'nın Kitabı'nı okuyanlar. Okumayanlar da bu kadar lafın üzerine sanıyorum saydığım tüm kitapları okuyacaklar meraktan Handan küçük bir Ege kasabasında bir otel odasında çıkıyor karşımıza. Odadaki komidinin çekmecesinde bulduğu bir kitabı , Halide Edib Adıvar'ın Handan'ını okumaya başlıyor 25 yıl gecikmeli olarak. Bu gecikme meselesini kitabı okurken anlayacaksınız. Handan hem Handan'ı okuyor hem de kendi iç hesaplaşmasını yapıyor. Kendi geçmişine dönüyor ve biz o arada daha yakından tanıyoruz İlhami Bey'in ortağı Handan Hanım'ı. Biz Gizli Anların Yolcusu'nda Bora'ya üzülüp İlhami'nin derdine yanarken suçladık hep Handan'ı. Sinir bozucu kadın  karakteri idi okuyucu için. Oysa Handan, Bora ölüp İlhami gözaltına alınınca kaçar gibi gittiği Amerika 'da neler neler yaşamış. Öyle sağlam ki yaşadığı üzüntü; aşklarını , hırslarını bir kenara bırakıp bambaşka bir kadın olarak dönmüş bir yıl sonra İstanbul'a ve yanında çok özel bir emanetle. Yeni Handan'ı ve İstanbul'a dönünce yaşadıklarını okumayı size bırakıyorum. Benim son olarak söyleyeceğim, hem yeni Handan Hanım'ı hem de kitabı çok sevdim.Sürprizlerle hoş tesadüflerin yanı sıra, kadının  geçmişten günümüze geldiği nokta  ve Gezi'yi oldukça ayrıntılı nakletmesi ile de şaşırtan bir Ayşe Kulin romanı daha size ....Keyifli okumalar diliyorum...
 
       
 
 
 
 
 
 
 
              Ayşe Kulin'in  bi süredir tekrar Remzi Kitabevi'nde.Kitabevleri arası yolculuğunu da bize Hayal isimli kitabında anlatmıştı...Hiç Ayşe Kulin okumadıysanız ya da Ayşe Kulin kitaplarının çoğunu okuduysanız Hayal'i şiddetle tavsiye ediyorum
 
 
kaynak:www.kitapyurdu.com
 
 
 
 
 
 
        Tanımayan, bilmeyen, en az bir kitabını bile okumayan  ya da duymayan yoktur eminim ama yine de yazarımız Ayşe Kulin hakkında daha detaylı bilgi edinmek isteyenler olabileceğini düşündüm...
 
 
                                                  Ayşe Kulin'in resmi web sitesi ..  
kaynak :www.hurriyetaile.com

... 






Kitabımızda Handan'a yarenlik eden bir Handan daha var. Halide Edib Adıvar'ın Handan'ı. Birlikte  hatırlamaya ne dersiniz? ...






 
www.kitapyurdu.com


kaynak : www.kitapyurdu.com









 



 
                                          





 


0 yorum:

Yorum Gönder