Semerkant

22 Ağustos 2014 Cuma

| | |






                Kitap kardeşlerimle Ağustos ayında okumak için Amin Maloof /Semerkant seçilmişti. Benim kütüphanemde vardı zaten. Üniversite yıllarımda okumaya başlamış ama sonlandıramamıştım nedense ya da okuyup bitirmişsem bile hatırlamıyorum. Benim için öyle keyifli bir yolculuk oldu ki. Çok öğretici bir okuma idi Okurken hem şaşırdım , hem sevindim. Şaşırdım çünkü Semerkant'ta bahsedilen Hasan Sabbah'ın Alamut'taki Hasan Sabbah olduğu aklımın ucundan geçmemişti. Sevindim çünkü daha önce Alamut'u okurken Hasan Sabbah'ın kaleyi nasıl aldığını çok merak etmiştim.Böylece güzel bir süpriz ile öğrenmiş oldum.



           Semerkant öyle bir kitaptı ki benim için daha önce okuduğum bir çok kitapta ilgimi çeken ancak tembellik edip araştırmadığım mevzuları bana bir bir anlattı. Mesela Bin Muhteşem Güneş'te Tebriz'in Taliban tarafından Rus işgalinden kurtarıldığı gün halkın nasıl düğün bayram ettiğini okumuş ve bu Rus işgali nasıl olmuş diye merak etmiştim. Bu anlattıklarım bahsettiğim kitapları okumamış olanlar için pek birşey ifade etmeyecek ama ne yapayım bendeki izleri böyle kitabın.




 
 
          İki büyük aşk var kitapta. Farklı yüzyıllarda benzer şekilde yaşanmış. Bolca entrika , cinayet , tuzaklar ,kuyu kazmalar vs vs. Kitabın ilk bölümlerinde Ömer Hayyam'ın Rubaiyat'ının nasıl yazıldığını öğreniyoruz.Hayyam'ın kendi dilinden. Sonra araştırmacı,maceracı  Benjamin Omer   bu elyazmasının izini sürerken yaşadıklarını anlatıyor bize. Tarih seviyorsanız mutlaka okumalısınız. İran tarihi üzerine yazılmış keyifli kitaplardan biri bana kalırsa. Bu vesile ile kitapkardeşlerime (www.kitapkardeşligi.com) teşekkur ederim.


       Yazarımız hakkında bilgi edinmek isterseniz ...



kaynak wikipedia
                    

http://tr.wikipedia.org/wiki/Amin_Maalouf


0 yorum:

Yorum Gönder