Bir Süre Yere Paralel Gittikten Sonra

3 Temmuz 2014 Perşembe

| | |
          
 
 
         37 tane minik öyküden oluşuyor kitap. Birbirleriyle bir ucundan bağlılar ama her öykünün başında kim şimdi bu , kim anlatıyor kimi anlatıyor demekten alıkoyamıyorsunuz kendinizi. Bi taraftan da ilk öyküde intihar ettiğini anladığımız Başak her hikayenin bir yerine giriyor mutlaka. 
          Hem bu kadar keyifli birbirinden bağımsızmış gibi görünen öyküler yazmak hem de ana konuyu yavaş yavaş anlamamızı sağlamak ciddi bir edebi zenginlik. Betimlemeleri inanılmaz lezzetli. Ben ilk kez okuyorum Barış Bıçakçı'yı ve kalemini çok sevdiğimi söyleyebilirim.
 

          Aklımda Kalanlardan :

"Ve ben bir adım atarak korkuluğa yaklaşacağım , saçlarımı balkondan aşağı sarkıtacağım. Kendimi boşluğa bırakacağım. Yolda karşıma iyi niyetli biri çıkacak ve soracak olursa , aşağıdaki insanları gösterip , bir süre yere paralel gittikten sonra onlara anlayamayacakları şeyler anlattım, diyeceğim. "


          Bu kadar çok sevdiğim bu kalemi biraz tanımak istedim ben ama wikipedi bile pek bir şey diyemedi bana. Neden böyle değerli insanları değil de bilmem hangi ismi lazım değil  yarışma programının birincisini sokarlar ki bizim gözümüze.Neyse ben biraz bakındım sonra Barış Bıçakçı ile ilgili ve bakın neler buldum.
 

Barış Bıçakçı'nın başka kitapları da var elbette.(kaynak :wikipedi)

  • Herkes Herkesle Dostmuş Gibi, İstanbul: İletişim 2000
  • Veciz Sözler, İstanbul: İletişim, 2002
  • Aramızdaki En Kısa Mesafe, İstanbul: İletişim, 2003
  • Bizim Büyük Çaresizliğimiz, İstanbul: İletişim, 2004
  • Baharda Yine Geliriz, İstanbul: İletişim, 2006
  • Bir Süre Yere Paralel Gittikten Sonra, İstanbul: İletişim, 2008
  • Sinek Isırıklarının Müellifi, İstanbul: İletişim, 2011


  • Peki bu kadar mı ? Elbette hayır. Barış Bıçakçı aynı zamanda bir senarist.




    Tür : Dram
    Gösterim Tarihi : 12 Eylül 2008

    Yönetmen : Seyfi Teoman
        Senaryo : Seyfi Teoman , Barış Bıçakçı
        Görüntü Yönetmeni : Arnau Valls Colomer
        Yapım : 2008, Türkiye , 92 dk.



    Fragmana bi göz atmak istiyorum diyenler için:

     
     http://www.youtube.com/watch?v=Xm2t4aRruEw
     
     
     







    Yazarın Bizim Büyük Çaresizliğimiz Adlı eserinden aynı adla beyaz perdeye aktarılan diğer bir film:

        Tür :Komedi, Dram   
        Gösterim Tarihi : 15 Nisan 2011

        Yönetmen : Seyfi Teoman
        Senaryo : Seyfi Teoman
        Görüntü Yönetmeni : Birgit Gudjonsdottir
        Yapım : 2011, Türkiye , 102 dk



    Fragmana bi göz atmak istiyorum diyenler için ...

    http://www.youtube.com/watch?v=3oXC7lPvGfg



     
     
     
     Bi de röportaj okumak istiyorum diyenler için:

    http://eksisinema.com/roportaj-seyfi-teoman-bizim-buyuk-caresizligimiz/


          

              Uzun lafın kısası elimde olmayan diğer tüm kitapları tez elden alınacak ve okunacak, filmler izlenecek ve bundan sonra da yakından takip edilecek... Güzel bir insan daha  tanıdım bi kitap sayesinde.Kitaplardan  ne anlıyorsunuz diyenlere itina ile duyurulur.:) 


    1 yorum:

    Sevgi dedi ki...

    Tatil Kitabı filmini izledim şimdi, yaz tatili deyip geçmemek lazım, insanın başına neler gelebiliyor, çocukcağız bir yazda olgunlaştı :)

    Yorum Gönder