Cevizli Tarçınlı Tereyağlı Kurabiye...

30 Ağustos 2014 Cumartesi

| | |
 
 
            Tatilimizin son günleri. Ailecek evdeyiz. Evde olmayı seviyorum. Kızımla evimizin erkeklerine güzel bir sürpriz yapalım dedik. Annemden aldığım nefis bir kurabiye tarifimiz vardı. Seviyorum evde hamur işi yapmayı. Pişerken evi saran o mis kokuyu. Huzurun kokusunu...
            
           Hem demiştim ya biz kitap okuyanlar, okurken minik atıştırmalıkları da severiz...Yanına bi de çay demleriz. Alırız elimize kitabımızı. Sonra çıkarız keyifli yolculuklara...

           İster çocuklarınıza, ister sevdiklerinize, isterseniz sadece ama sadece kendinize...Hadi üşenmeyin , hemen kalkın yapın. Az malzeme ve kolay yapımı ile şipşak bir kurabiye. Kokusuna ve tadına bayılacaksınız. Garanti veriyorum.

Cevizli Tarçınlı Tereyağlı Kurabiye

Malzemeler:

  • 250 gr tereyağ (yumuşak)
  • 3 yumurta sarısı ( aklarını üstü için ayırın)
  • 8 yemek kaşığı şeker ( Bunu arzuya göre azaltabilirsiniz. Ben kuzular seviyor diye bol şekerli yaptım) 
  • 3,5 su bardağı un
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • Dövülmüş ceviz içi
  • Tarçın


Yapılışı :

      Yağ, şeker, yumurta sarısı ve vanilyayı bir kabın içine alıp elinizle karıştırmaya başlayın. Daha sonra unu ve kabartma tozunu  ekleyip kulak memesi kıvamında bir  hamur elde edin.Ceviz ve tarçını bu aşamada da ekleyebilirsiniz isterseniz ama ben hamuru ikiye ayırdım. Hamurumun yarısına ceviz içi ekledim. yarısına eklemedim. Daha sonra cevizden biraz daha büyük parçalara ayırıp yuvarladım.Hamuru cevizli kurabiyeleri önce yumurta akına sonra tarçına batırdım ve yağlı kağıt serdiğim fırın tepsime dizdim. Sade kalan hamurumu ise yine aynı şekli verdikten sonra önce yumurta akına sonra dövülmüş cevize batırıp dizdim tepsiye. Burda ceviz yerine fındık ya da belki damla çikolata da kullanılabilir. Değişik malzemelerle çeşitlendirmek size kalmış...


      Önceden 150 dercede ısıtılmış fırında üzeri kızarıp heryeri o muhteşem koku sarana kadar pişirdim.İşte hepsi bu...Şimdiden afiyet olsun...

 
 
 
 
 

0 yorum:

Yorum Gönder