Cevizli Çaylı Kek Okurken Atıştırmalık:)

28 Mayıs 2014 Çarşamba

| | |
 
         Bu da ne şimdi demeyin.Biliyorum ki biz kitap okuyanlar, okurken birşeyler yemeyi ve içmeyi de pek seviyoruz. İşte o yüzden sık sık yaptığım ve sonucu garanti kekimi de paylaşımlarıma eklemek istedim. Kekimin adı " Cevizli Tarçınlı Çaylı Kek" Evet evet çaylı. Şimdi gelelim ana malzemelere ve yapılışına.

Malzemeler :
3 yumurta
1,5 su bardağı toz şeker ( ben bazen biraz daha az koyuyorum. Malum rejim halleri )
1 su bardağı demli çay (soğuk )
1 su bardağı sıvı yağ ( margarin kullanmıyorum çünkü ama isterseniz yarım paket margarin de olabilir. )
3 su bardağı un ( böyle net un miktarlarına bayılıyorum. Aldığı kadar un lafı kabusum benim. )
1 su bardağı  bardak dövülmüş ceviz içi
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 tatlı kaşığı Tarçın ( bu damak zevkinize göre azaltılıp arttırılabilir. )
           Bi bakalım bişey unuttuk mu ? ???? Hayır ana malzemeler bunlar. Ana malzemeler dedim çünkü bazen çay yerine 1 su bardağı süt koyuyorum. Ya da kuş üzümü , damla çikolata vs eklentiler de yapabiliyorum. Bu tamamen sizin yaratıcılığınıza ve damak zevkinize kalmış.
          Gelelim yapılışına. .. Aslında temelde iki karışım oluşturup sonra bu karışımları birbirine ekliyoruz.
        Bir kapta 3 yumurta ile 1,5 bardağı toz şekeri çırpıyoruz.
Üzerine 1 su bardağı yağı ve çayı ( veya sütü) ekliyoruz.
 Başka bir kaba 3 su bardağı unu eleyerek koyuyoruz.
Vanilya, Tarçın , ceviz içi ve kabartma tozunu da ekliyoruz.
Bu aşamada ek malzemeleri de ( kuş üzümü, damla çikolata vs ) koyuyoruz istersek.
 Sonra bu kuru karışımı ilk hazırladığımız sıvı karışıma döküp birlikte karıştırıyoruz.
 Yağlanmış kek kalıbına döküp 150 derece fırında kabarıp üstü nar gibi kızarana kadar pişiriyoruz.       
     Uzun uzun anlattım. Ama cidden çok kolay ve sonucu garanti bi kek tarifi.


    Lütfen tarif defterlerinize Özlem'in Cevizli Tarçınlı Çaylı Keki diye yazmayı unutmayın.:)
         Şimdilik bu kadar. Eğer severseniz okurken atıştırmalık başka tariflerim de var. Seve seve paylaşırım.   
      
          Afiyet olsun şimdiden ...
 








2 yorum:

Unknown dedi ki...

Himm canim yapilacaklar listesine Ozlemin nefis keki olark girdi

Kitapkurduikizannesi dedi ki...

Şimdiden afiyet olsun canım. Ege de bayılacaktır. Birlikte yapar yersiniz kuzunla.

Yorum Gönder